Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
GMINA LUBAWA. Trzydzieści lat z pasją dla rozwoju
„Pytanie na śniadanie”
Urzędnicy oskarżeni przed sądem
Lekarz Stanisław Siłka. Wspomnienie
Wiktor Preuss awansował do Widzewa Łódź
OSTATECZNE STARCIE
Spłonęli we wraku
Obieżyświat Aleksandra Gubernat
Spółdzielnia obniża zaliczki na ogrzewanie
Wracał od dziewczyny
Szpital Iława: Dzieci tutaj nie leczymy
Brudne łapy pedofila
Szeplerzyzna: pomoc dla pogorzelców
Pilnowanie jakości handlu czy utrudnianie życia?
Podpalił sam siebie
Spłonęli żywcem w metalowej pułapce
Gwałt za granicą
Nasza gwiazda eksportowa. Piękna i wszechstronna
Filantrop Jan Szynaka
Szpital znowu nie dla dzieci
Więcej...

INFORMACJE

2013-10-16

Uwaga kierowcy! Mamy w Iławie chiptuning!


Chiptuning, ECU, remap. Wiele nazw, jedno działanie. Kiedyś poprawiano moc i parametry silników modyfikując gaźniki. Dziś najłatwiej jest przeprogramować komputer sterujący jednostką napędową. W Nowej Wsi pod Iławą otwarta została niedawno hamownia z prawdziwego zdarzenia. Hamują i stroją nie tylko osobówki. Gratka nie tylko dla fanów motoryzacji!


Firma „AUTO-EXTRA II” znana jest w regionie z solidnego warsztatu i dużego doświadczenia w mechanice pojazdów osobowych, samochodów ciężarowych oraz sprzętu rolniczego i budowlanego. Założona w 1999 roku przez Romana Nehringa firma, od 1992 brylowała pod nazwą „Auto-Extra Sp. Z o.o.”

Rokiem dużych zmian był rok 2009. To właśnie w nim narodziła się firma „DIAGSONIC”, założona przez syna Romana, Adriana Nehringa. Interes funkcjonuje w rodzinnej atmosferze, a mały warsztat przerodził się w halę z prawdziwego zdarzenia. Od 2009 roku „AUTO-EXTRA II” i „DiagSonic” mieszczą się w Nowej Wsi przy ulicy Jowisza 4 pod Iławą, tuż za stacja paliw „Lotos”.


CZYM JEST
CHIPTUNING?

Producenci samochodów zawierają pewnego rodzaju kompromis pomiędzy osiągami i żywotnością silnika. Im więcej koni mechanicznych z litra pojemności, tym silnik z założenia będzie miał krótsze życie, przerywane częstszymi naprawami i remontami.

– Oczywiście zwiększenie mocy do 30% nie skończy się tym, że po miesiącu zawory wyskoczą przez maskę, a silnik zostanie zaspawany na dębowo i nie da się go reanimować – opowiada Adrian Nehring. – Dzięki przeprogramowaniu poszczególnych podzespołów, jesteśmy w stanie zdecydowanie zwiększyć moc jednostki napędowej.

Kompromis producentów oznacza, że w silniku tkwią jeszcze ukryte rezerwy, które bez większych problemów można wykorzystać.

– W naszej firmie badamy oprogramowanie silników różnych modeli samochodów i „szukamy miejsc” w których zostało coś do poprawienia – ciągnie właściciel „DiagSonic’u”. – W przypadku nowych aut to pokojowe współżycie. Zawsze w porozumieniu z klientem szukamy optymalnych zmian, które są korzystne, opłacalne, bezpieczne i długotrwałe.

Najlepszym przykładem zażyłej współpracy tunerów z dużymi markami są firmy AMG i Mercedes, które współpracują bardzo ściśle i w pełnej przyjaźni.


CO POPRAWIĆ?

– Poprawić można tak naprawdę wszystko, co się da, a to zależy wyłącznie od auta – zdradza ekspert. – Można jednak założyć, że poprawnie przeprowadzony remap potrafi podnieść moc silnika o kilka do kilkunastu procent, a moment obrotowy o podobne wartości. Ważniejsza jest jednak zmiana krzywej ich przebiegu. Auto uzyskuje maksymalną moc i moment w niższym zakresie obrotów i dłużej utrzymuje ich wysokie wartości. Najprościej: płynniej i lepiej wchodzi na obroty, lepiej przyspiesza, równiej pracuje. Co więcej, chiptuning potrafi przy zwiększeniu powyższych parametrów równocześnie obniżyć zużycie paliwa. Takich modyfikacji robimy najwięcej i mottem naszej działalności jest „zwiększamy osiągi – zmniejszamy spalanie”.


KWADRANS ZMIAN

Wgranie nowego programu do standardowego auta nie jest dużą ingerencją. Specjalny komputer podłączony do pojazdu przez złącze diagnostyczne załatwi sprawę nawet w kilkanaście minut.

Przy remapie sprawy mają się nieco inaczej i nie warto iść na łatwiznę czy oszczędzać na dobrym oprogramowaniu. Za wgraniem nowego software’u stoją godziny pracy mechaników, którzy całą swoją wiedzą gwarantują dobrą jego jakość. Program kupiony na aukcji internetowej czy sprzedawany w garażowych warsztatach nie jest tym samym. Może zwiększyć moc silnika, ale przy okazji wiele napsuć.

Dla aut typowo sportowych mechanicy programują specjalne rozwiązania, szyte na miarę i powiązane z innymi parametrami. Większa turbina z mocniejszym doładowaniem wymaga przeprogramowania kilku linijek programu – potem efekt i tak jest sprawdzany oraz weryfikowany na hamowni.


NIE WIERZ W CUDA!

Nie ufajmy cudownym rozwiązaniom za 100 czy 200 zł, które podniosą moc o 50% i o tyle samo zmniejszą zużycie paliwa. Na porządny remap w zależności od auta wydamy od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych.

Czasem warto wydać te pieniądze bez wahania. Szczególnie podatne na remap są zwykłe turbodiesle. Tu mechanicy potrafią sporo poprawić – i moc, i moment, i przebieg ich krzywych. Przez to poprawia się komfort codziennej jazdy.

– Zapraszamy nie tylko fanów motoryzacji, ale i kierowców szanujących swoje pieniądze – na zakończenie dodaje Adrian Nehring. – Rozsądne i profesjonalne modyfikacje możliwe są nie tylko w osobówkach, ale i w motocyklach, maszynach rolniczych czy ciężarówkach. Jednak w najbliższym czasie wprowadzimy promocje poszczególnych marek aut, będziemy szukać najmocniejszego auta w regionie, największej modyfikacji oraz wystartujemy z plebiscytem na auto miesiąca. Już teraz posiadacze aut grupy VW & AUDI mogą liczyć na rabat w wysokości -40%, a każdy właściciel hamowanego auta nie wyjdzie z pustymi rękoma – rozdajemy przydatne upominki! To dopiero początek. Będzie się działo!

RAFAŁ GRONKIEWICZ


hamowanie VW i AUDI -40%
AUTO-EXTRA II & DIAGSONIC
Nowa Wieś koło Iławy
ul. Jowisza 4, za stacją Lotos
tel. 608-672-834 lub 698-620-491




Kompleks „AUTO EXTRA II & DIAGSONIC”
mieści się za stacją paliw w Nowej Wsi pod Iławą




Hamownia z prawdziwego zdarzenia – tu nie tylko sprawdzimy
realne osiągi naszego pojazdu, ale zmodyfikujemy go tak,
by był mocniejszy i bardziej oszczędny




Wyniki z hamowni przeniesione zostają do komputera.
Stąd Adrian Nehring szczegółowe wykresy drukuje
lub wysyła pocztą elektroniczną. Po modyfikacjach
mamy pełen wgląd zmian mocy


Zobacz także:
DIAGSONIC, jedyna profesjonalna hamownia
w regionie!


  2013-10-16  

 TWOJE ZDANIE

Wróć   Góra strony
95933145



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe | Stopka
Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2023 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.