Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Gwałt za granicą
Nasza gwiazda eksportowa. Piękna i wszechstronna
Filantrop Jan Szynaka
Szpital znowu nie dla dzieci
Fałszywi policjanci
Pedofile są wśród nas
Cukierek albo bajzel
Biorą się za szpital
Nie żyje Malgorzata Miszczak-Szołucha
ZHP. Przygoda życia
600 tys. zł dla ofiary księdza pedofila
Gdzie ta ryba?
Odeszedł miły Pan z okienka w aptece
Systematyczne wykradanie kasy z kasy
Płód dziecka znaleziony w lesie
Zjawa czy wabik na kierowców?
Porwali i katowali
Podpalił się z miłości...?
Wioskowa strzelanina
PKO Bank Polski w nowej wersji
Więcej...

INFORMACJE

2020-03-11

Jest wykonawca drogi ekspresowej S5 Ornowo-Wirwajdy


Wybraliśmy wykonawcę w przetargu na projekt i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo-Wirwajdy (Ostróda-Samborowo). Kontrakt o wartości 204 mln zł zrealizuje w terminie 31 miesięcy firma Budimex S.A.

Jeśli nie będzie żadnych odwołań, to po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będziemy mogli w kwietniu 2020 roku podpisać umowę.

Jakie przyjęliśmy kryteria oceny ofert?

Złożone oferty były badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

– przedłużenie okresu gwarancji: 30%
– termin realizacji: 10%
– cena: 60%

Najniższą ofertę na kwotę 156 mln zł złożyło konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., jednak ta oferta została odrzucona, ponieważ konsorcjum nie udzieliło wyjaśnień dotyczących wyliczenia nietypowej ceny oferty.

Wybrana została więc kolejna pod względem ceny oferta, którą złożyła firma Budimex S.A.

Najważniejsze terminy

Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w kwietniu 2020 roku.

Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, gdyż wykonawca zadania ma możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym.

Wykonawca może także wykonywać zadanie bez optymalizacji projektu, na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, którą otrzymaliśmy w grudniu 2019 roku.

Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-23.

Co zostanie zrobione?

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie budowa drogi S5 na odcinku Ornowo-Wirwajdy (Ostróda-Samborowo) o długości około 5 kilometrów.

W ramach zadania przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.

Element większej całości

Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo-Wirwajdy jest kontynuacją południowej obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz-Ostróda.

Trasa ta stanowić będzie element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód-zachód, na który złożą się: S10 Szczecin-Piła-Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz-Grudziądz-Ostróda, S7 Ostróda-Olsztynek, S51 Olsztynek-Olsztyn, S16 Olsztyn-Ełk oraz S61 Ełk-Budzisko.

Opracowujemy „studium korytarzowe”

W październiku 2015 roku połączenie autostrady A1 z drogą ekspresową S7 wpisano w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.

Zanim przejdziemy do realizacji odcinka S5 pomiędzy drogami A1 i S7 (o długości około 85 km) należy przeprowadzić prace przygotowawcze.

Rozpoczęliśmy od studium korytarzowego, podstawowego dokumentu projektowego, kompleksowo przedstawiającego drogowe zamierzenie inwestycyjne. Prace już trwają, a efekty poznamy w lipcu tego roku.

Wykonane do tej pory wstępne analizy potwierdzają potrzebę przedłużenia ekspresowej „piątki”.

Obszar objęty w studium korytarzowym obejmuje teren aż trzech województw, w tym 14 powiatów i 53 gmin o łącznej powierzchni przeszło 8 tys. km².

Opracowanie to, wzbogacone w początkowym etapie o studium sieci drogowej, umożliwi nie tylko określenie korytarzy dla potencjalnych przebiegów trasy i powiązań z siecią dróg publicznych, ale pozwoli przeprowadzić ich analizę i porównania.

Taka analiza, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z obszarami o różnych funkcjach przestrzennych, w tym objętych ochroną (środowisko przyrodnicze, zabytki, struktura osiedleńcza, budowa geologiczna itp.), pozwoli na wybór najlepszych korytarzy drogowych, tj. najmniej konfliktowych i realnych pod względem ekonomicznym.

  • Podpisanie umowy w kwietniu 2020 r.
  • Pracujemy nad połączeniem drogą ekspresową S5 autostrady A1 z drogą ekspresową S7.
  • W lipcu 2020 r. gotowe będzie studium korytarzowe dla odcinka Nowe Marzy (A1) – Ostróda (S7)

    KAROL GŁĘBOCKI
    GDDKiA




    KALENDARIUM


    27 lutego 2017 r. - ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji programowej oraz projektu budowlanego i wykonawczego dla odcinka S5 Ornowo - Wirwajdy,

    1 czerwca 2017 r. - podpisanie umowy na wykonanie koncepcji programowej oraz projektu budowlanego i wykonawczego dla odcinka S5 Ornowo - Wirwajdy,

    16 grudnia 2019 r. - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,

    kwiecień 2020 r. - planowane podpisanie umowy z wykonawcą,

    2020-23 - planowane lata realizacji.























  •   2020-03-11  

     TWOJE ZDANIE

    Wróć   Góra strony
    94364919



    REDAKCJA:
    redakcja@kurier-ilawski.pl


    Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
    informator@kurier-ilawski.pl


    Biuro Ogłoszeń Drobnych:
    drobne@kurier-ilawski.pl


    Biuro Reklamy:
    reklama@kurier-ilawski.pl


    Kronika Towarzyska:
    kronika@kurier-ilawski.pl






    Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe | Stopka
    Wyszukiwarka | FORUM | 
    E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
    Copyright © 2001-2022 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.