Logo Kurier Iławski

Wejście
Pierwsza strona
Zdrowie
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Wyszukiwarka
FORUM

CZYTAJ
List otwarty ws. plebiscytu „Medialne Perły Samorządu”
Lekarze rodzinni postawili mur
Droga ekspresowa S5. Lubawa i Nowe Miasto wchodzą do gry
Obwodnica Nowego Miasta. Będzie poślizg
Burmistrz bezradny na hałas z „Leśnej”
Trzy lata temu obiecaliśmy, dziś wręczamy świadectwa
Albo tunel pod torami, albo stanie i czekanie
Kwaśniewski do Kopaczewskiego. Replika o blokadzie USC
Szpital. Nie działa poradnia medycyny paliatywnej
Wodne problemy z hydrantami
Kładka między Małym a Dużym Jeziorakiem zamknięta od 5 lat
Burmistrz zablokował w USC bezpłatne klepsydry
Problemy z dostępem do obiektów sportowych
Czy Iława jest gotowa do sezonu letniego?
Susz. Nowy dyrektor ośrodka kultury
Raport przedwakacyjny. Co Iława oferuje na sezon?
Mikołaj Grzywacz o pierwszych krokach w muzycznej branży
Iława. Zwolnienia podatkowe 2019
Szerszeń monstrum. Kolejna niespodzianka z Azji
Większy skład komisji rewizyjnej. Demokracja czy polityka?
Więcej...

CZYTAJ

2010-09-08

Reklamacja u jubilera


Kupiła pierścionek za ponad 600 złotych, a za naprawę dała kolejne 250. Uważa, że jubiler nie ma jasno ustalonych cen napraw i tego, co obejmuje gwarancja. Sprzedawca odpiera zarzuty.


Lidia Kapuścińska z Franciszkowa (gm. Iława) w lutym kupiła pierścionek w salonie jubilerskim Jana i Krzysztofa Krajewskich na Starym Mieście w Iławie.

– Kosztował 628 złotych – mówi klientka. – A ja przez te 7 miesięcy dołożyłam do interesu kolejne 250 złotych. Wszystko na naprawę oczka, które ciągle wypadało.

Kobieta już po tygodniu od zakupu zaniosła pierścionek do naprawy. Wkrótce potem do kolejnej – i tak 5 razy. Płaciła za każdą naprawę od 25 do 100 zł.

– Sprzedawca nie dał mi paragonu ani przy zakupie, ani przy naprawach, dopiero przy ostatniej upomniałam się o dowód zapłaty – dodaje wzburzona Kapuścińska. – Nie mają tam stałego cennika ani jasnych zasad, co obejmuje gwarancja, a czego nie.

Z taką opinią nie zgadza się współwłaściciel sklepu.

– Cennik jest dostępny dla wszystkich klientów i wisi w sklepie – pokazuje wywieszkę Jan Krajewski. – Paragony wydajemy zawsze, za to klienci nie zawsze je z lady zabierają. A co do gwarancji, to na pierścionki obowiązuje ona 6 miesięcy pod warunkiem, że nie ulegną uszkodzeniom mechanicznym.

Jubiler przypomina sobie, że w przypadku Kapuścińskiej właśnie o uszkodzenia mechaniczne chodziło.

– Ułamały się łapki przytrzymujące kamień, a nietrudno je czymś zahaczyć, o sweter czy mebel – dodaje właściciel salonu. – W takim przypadku o naprawie gwarancyjnej nie może być mowy. A że naprawa kosztuje drogo? No cóż, często dokładamy złota, a ono kosztuje.

Czy jednak możliwe, by klientka notorycznie zahaczała pierścionkiem, niszcząc go i narażając się na kolejne koszty napraw? Kobieta o radę poprosiła Wojciecha Mówińskiego, rzecznika praw konsumenta w iławskim starostwie.

– Dowiedziałam się, że musiałabym sprzedawcy udowodnić, że towar już w momencie zakupu był wadliwy – dodaje Kapuścińska. – Teraz więc już zostało tylko moje słowo przeciwko słowu sprzedawcy.

JUSTYNA JASKÓLSKA




Jan Krajewski, współwłaściciel salonu jubilerskiego zapewnia, że cennik usług jest dostępny dla klientów




W pierścionku za każdym razem stwierdzano ułamanie łapek przytrzymujących kamień – a to jest traktowane jak uszkodzenie mechaniczne i nie podlega gwarancji

  2010-09-08  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
131000133


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





Wejście | Pierwsza strona | Zdrowie | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe | Wyszukiwarka | FORUM
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2021 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.