Logo Kurier Iławski

Wejście
Pierwsza strona
Zdrowie
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Wyszukiwarka
FORUM

CZYTAJ
List otwarty ws. plebiscytu „Medialne Perły Samorządu”
Lekarze rodzinni postawili mur
Droga ekspresowa S5. Lubawa i Nowe Miasto wchodzą do gry
Obwodnica Nowego Miasta. Będzie poślizg
Burmistrz bezradny na hałas z „Leśnej”
Trzy lata temu obiecaliśmy, dziś wręczamy świadectwa
Albo tunel pod torami, albo stanie i czekanie
Kwaśniewski do Kopaczewskiego. Replika o blokadzie USC
Szpital. Nie działa poradnia medycyny paliatywnej
Wodne problemy z hydrantami
Kładka między Małym a Dużym Jeziorakiem zamknięta od 5 lat
Burmistrz zablokował w USC bezpłatne klepsydry
Problemy z dostępem do obiektów sportowych
Czy Iława jest gotowa do sezonu letniego?
Susz. Nowy dyrektor ośrodka kultury
Raport przedwakacyjny. Co Iława oferuje na sezon?
Mikołaj Grzywacz o pierwszych krokach w muzycznej branży
Iława. Zwolnienia podatkowe 2019
Szerszeń monstrum. Kolejna niespodzianka z Azji
Większy skład komisji rewizyjnej. Demokracja czy polityka?
Więcej...

CZYTAJ

2010-09-29

Dzieciaki na haju


Kilkunastoletni chłopiec trafił do iławskiego szpitala z objawami zatrucia. Według relacji ojca, nastolatek najpierw był pobudzony, a potem senny. W moczu chłopaka wykryto nielegalną substancję THC – składnik marihuany o działaniu psychotropowym. Tego samego dnia dołączyło do „chorego” kolejnych pięcioro dzieci. Szpital zawiadomił policję.


W lecznicy znalazła się szóstka dzieci: trzech chłopców w wieku 10-12 lat, uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Iławie, oraz dwie 14-latki i 15-latek z Gimnazjum nr 1.

U pięciorga z nich stwierdzono tetrahydrokannabinol. THC to substancja psychoaktywna występująca w marihuanie i haszyszu. Nielegalna. W dużych dawkach powoduje zaburzenia orientacji w przestrzeni, podrażnienie i stany euforyczne.


WSZYSCY POD WPŁYWEM

– W organizmach całej szóstki wykryto substancje halucynogenne – mówi Wojciech Dobrzeniecki, szef oddziału pediatrycznego w iławskim szpitalu. – Na szczęście rodzice szybko zauważyli niepokojące objawy i zgłosili się do szpitala. Dzieciom podano leki przyspieszające usunięcie trucizny.

Jakie konsekwencje zdrowotne mogą im grozić?

– Substancje halucynogenne mogą uzależnić oraz spowodować degradację sfery uczuciowej i intelektualnej w rozwijającym się organizmie – twierdzi Dobrzeniecki. – Póki co, dzieci opuściły oddział.


ZAWIADOMILI POLICJĘ

Pracownicy szpitala o zdarzeniu poinformowali policję.

– Dostaliśmy informację, że u pięciorga dzieci wykryto nielegalną substancję THC – mówi Sławomir Nojman, rzecznik prasowy iławskiej policji. – Pracujemy nad tą sprawą, by ustalić w jaki sposób dzieci weszły w posiadanie narkotyków.

Nastolatki podały jednolitą wersję zdarzeń: zażyły tabletki znalezione w zamkniętej torebce przy jednym z marketów AGD-RTV w Iławie.

JUSTYNA JASKÓLSKA



Wojciech Dobrzeniecki, ordynator oddziału pediatrycznego
w iławskim szpitalu przestrzega, że spożywanie substancji halucynogennych, szczególnie w młodym wieku, może prowadzić do nieodwracalnych zmian w organizmie



Gdy lekarze w organizmach dzieci stwierdzili nielegalne substancje, szpital zawiadomił policję
  2010-09-29  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
131026590


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





Wejście | Pierwsza strona | Zdrowie | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe | Wyszukiwarka | FORUM
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2021 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.