Logo Kurier Iławski

wejście
jedynka Kuriera
CZYTAJ
opinie
kogel-mogel
CENNIK
ogłoszenia drobne
ogłoszenia modułowe
szukaj
FORUM

kogel-mogel
Przesądy. Ciąża, poród, laktacja
Woźnicki rozmawia z kierowcami (wrzesień)
Wakacyjne promocje w instytucie IMAGE
Woźnicki rozmawia z kierowcami (sierpień)
Gabinet Urologiczny Michał Borowik
Woźnicki rozmawia z kierowcami (lipiec)
Jak osiągnąć efekt „angielskiego” trawnika
Woźnicki rozmawia z kierowcami (czerwiec)
Powody do wymiany okna
Woźnicki rozmawia z kierowcami (maj)
Woźnicki rozmawia z kierowcami (kwiecień)
Wstydliwy kłopot? Nie bój się lekarza
Lekarz reumatolog: Nie musisz żyć z bólem!
Wiosenna metamorfoza ogrodu małym kosztem
Woźnicki rozmawia z kierowcami (marzec)
Woźnicki rozmawia z kierowcami (luty)
Market BricoMarche radzi jak odświeżyć stare meble
Woźnicki rozmawia z kierowcami (styczeń)
Na zajęciach dla pań ciężarnych
Dariusz Woźnicki rozmawia z kierowcami (50)
Więcej...

kogel-mogel

2019-03-13

Woźnicki rozmawia z kierowcami (marzec)



KIEDY OPONY NA LETNIE?

Uwzględniając ostatnie anomalie pogodowe trudno o jednoznaczną odpowiedź. Powszechnie przyjęto, że opony letnie należy zakładać, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Prognozy długoterminowe podpowiadają wartości nawet wyższe. Problem w tym, że mamy przełom lutego i marca i jeszcze wszystko może się zdarzyć. Pamiętacie? W roku 2013 Wielkanoc obchodziliśmy w mocno zimowych warunkach, a był to przełom marca i kwietnia. Dlatego warto poczekać aż pogoda się ustabilizuje i dopiero wtedy zmienić opony.







MYCIE SAMEMU, MYCIE!

Idzie wiosna, a wraz z nią posezonowe pucowanie samochodu. Widać to chociażby po kolejkach na myjniach bezdotykowych. Zauważyliśmy, że większość kierowców nieprawidłowo myje samochód.

Jakie błędy najczęściej są najczęściej popełniane?

* mycie samochodu od góry do dołu, a nie odwrotnie. Tym samym woda z środkiem czyszczącym na dachu już nam zasycha zamiast spływać swobodnie po karoserii. Z góry do dołu spłukujemy natomiast samochód po myciu zasadniczym.
* trzymanie lancy zbyt blisko karoserii. Łatwo w ten sposób uszkodzić lakier, pozrywać emblematy lub zniszczyć chłodnicę.
* nie wypłukujemy w pojemniku szczotki. W ten sposób drobiny brudu pozostawione po poprzedniku mogą porysować lakier, ponieważ niektórzy kierowcy szczotką myją koła, podwozie, a nawet komorę silnika.







CZY KOLOR AUTA MA ZNACZENIE?

Z zasady to kobiety zwracają uwagę na kolor samochodu. Mężczyzn bardziej interesuje silnik, właściwości jezdne i poziom wyposażenia. Wbrew pozorom kolor auta ma większe znaczenie niż mogłoby się wydawać.

Kto jest właścicielem samochodu? Lakier czarny i biały perłowy podkreślają prestiż samochodu. Kolor czerwony i żółty kojarzą się ze sportem, zdradzając wyścigowe aspiracje właścicieli lubiących zwracać na siebie uwagę. Odcienie czyste, na przykład zielony albo ciemny niebiesko-zielony sygnalizują, że mamy do czynienia z człowiekiem przywiązującym wagę do walorów estetycznych. Barwy ostre i wyraziste bardziej niż odcienie stonowane narażają samochód na kradzież.

Kolor to nie tylko wizerunek. Srebrny i czarny to ulubione kolory Polaków. Stanowią ponad 40% samochodowego rynku. Oba znajdują się jednak po drugiej stroni barykady jeśli chodzi o pielęgnację i utrzymanie w czystości.

Kolor czarny świetnie wygląda, gdy jest nowy lub po dogłębnej korekcie lakieru. Jest jednak bardzo wymagający. Każde mycie, unoszące się w powietrzu drobinki piasku czy kurz na karoserii zostawiają mikrozarysowania na wierzchniej warstwie lakieru (clear), które na czarnym tle są mocno widoczne. Podobnie sprawa wygląda z mikrouszkodzeniami powstałymi od wyrzucanych spod kół kamyków, które wybijają w lakierze tysiące białych mikropunkcików. Po myciu na ciemnej powłoce uwidaczniają się zacieki, a pod słońcem zauważyć można nieprzyjemne dla oka hologramy.

Lakier srebrny jest mniej wymagający. Te same rysy i uszkodzenia na jasnym samochodzie giną w natłoku innych uszkodzeń. Mniej widoczne są również zacieki powstałe podczas mycia. Problemy pojawiają się jednak w przypadku napraw blacharskich. Srebrny metalik gorzej rozlewa się na lakierowanych elementach. W zależności od kąta patrzenia i padania światła, naprawiany element inaczej wygląda. Łatwiej rozpoznać ingerencję lakiernika, któremu niezwykle trudno jest podrobić fabryczne lakierowanie.

Podsumowując. Jeśli nie jesteś entuzjastą samochodowych kosmetyków i przesadnym pedantem, wybór ciemnego lakieru nie jest dobrym pomysłem. Tutaj z pewnością sprawdzą się lakiery jaśniejsze. Po wizycie w myjni najczęściej nie wymagają dodatkowej pielęgnacji.







PISZCZĄCY PASEK ALTERNATORA

Hałasujący pasek alternatora to jedna z najczęstszych usterek zgłaszanych zimą przez kierujących. Pod wpływem warunków atmosferycznych, wahań temperatury i wilgotności swoją przyczepność zmieniają koła pasowe. Innymi słowy pasek wielorowkowy piszczy, ponieważ się ślizga. Piszczący pasek obniża sprawność alternatora i tym samym akumulator będzie niedoładowywany, a sam pasek dużo szybciej się zużywa. W ekstremalnych sytuacjach zerwie się w najmniej oczekiwanym momencie.

Co należy zrobić? Przede wszystkim należy sprawdzić naciągnięcie (nie może być zbyt luźny, ale również za mocno napięty). Jeśli po regulacji piszczenie nie ustępuje, należy wymienić pasek i sprawdzić stan kół pasowych. Zbyt mocno zużyte spowodują, że wymiana paska nie pomoże na długo. Podobnie jak zastosowanie środków smarnych do poprawy przyczepności. Z reguły tego typu działania mają charakter jedynie doraźny.







FOLIA DLA SZPANU?

Tak już jest. W Polsce oklejanie samochodu przeprowadza się głównie ze względów wizualnych. Na zachodzie bardzo modne jest używanie bezbarwnych folii w celu ochrony przed uszkodzeniami. Jest to alternatywa dla powłok kwarcowych i ceramicznych. Zabieg jest jednak dość drogi. Oklejenie całego samochodu może kosztować nawet 10 tys. zł. Oklejenie zderzaka, maski, reflektorów, lusterek i wnęki klamek kosztuje od 2500 do 5000 złotych.

Oklejanie jest najskuteczniejszą metodą walki z odpryskami i zarysowaniami lakieru powstałymi w trakcie eksploatacji. Warstwa jest niewidoczna i bardzo wytrzymała. Producenci dają na okleinę 10-letnią gwarancję.

Po co nakładać warstwy zabezpieczające? Od pewnego czasu lakiery samochodów nie są wystarczająco twarde i odporne na zarysowania, odpryski czy warunki środowiskowe. W efekcie lakier nowego samochodu po kilkunastu miesiącach traci swój blask.


* * *


Macie swoje inne przemyślenia?
O czymś jeszcze zapomnieliśmy?
O czym warto pogadać?
Podpowiadajcie, zaglądajcie.
Porozmawiamy, pomożemy: Auto-Części-Woźnicki.

dla ProfiAuto opracowanie:
JAROSŁAW SYNOWIEC





  2019-03-13  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
125771641


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





wejście | jedynka Kuriera | CZYTAJ | opinie | kogel-mogel | CENNIK | ogłoszenia drobne | ogłoszenia modułowe
szukaj | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2019 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.