Logo Kurier Iławski

wejście
jedynka Kuriera
CZYTAJ
opinie
CENNIK
ogłoszenia drobne
ogłoszenia modułowe
szukaj
FORUM

CZYTAJ
Obwodnica Nowego Miasta. Będzie poślizg
Burmistrz bezradny na hałas z „Leśnej”
Trzy lata temu obiecaliśmy, dziś wręczamy świadectwa
Albo tunel pod torami, albo stanie i czekanie
Kwaśniewski do Kopaczewskiego. Replika o blokadzie USC
Szpital. Nie działa poradnia medycyny paliatywnej
Wodne problemy z hydrantami
Kładka między Małym a Dużym Jeziorakiem zamknięta od 5 lat
Burmistrz zablokował w USC bezpłatne klepsydry
Problemy z dostępem do obiektów sportowych
Czy Iława jest gotowa do sezonu letniego?
Susz. Nowy dyrektor ośrodka kultury
Raport przedwakacyjny. Co Iława oferuje na sezon?
Mikołaj Grzywacz o pierwszych krokach w muzycznej branży
Iława. Zwolnienia podatkowe 2019
Szerszeń monstrum. Kolejna niespodzianka z Azji
Większy skład komisji rewizyjnej. Demokracja czy polityka?
Pokolenie wojny kontra powiat i „służba zdrowia”
Pokonała wirusa i urodziła zdrowe dziecko!
Epidemia. Czy młodzież korzysta z telefonu zaufania?
Więcej...

CZYTAJ

2014-11-05

Pociągi wykolejone, naprawy poczekają


Nieprędko uszkodzony przez wykolejony pociąg wiadukt drogowy w ciągu iławskiej ulicy Lubawskiej zostanie naprawiony. Do końca roku ma zostać zabezpieczony przed dalszym niszczeniem i nadal na nim wyłączony będzie jeden pas ruchu.


Wiadukt drogowy przy stacji kolejowej, znajdujący się pomiędzy iławskimi ulicami Wyszyńskiego i Lubawską, został uszkodzony w pierwszej połowie lipca. Wówczas wjeżdżający na dworzec Iława Główna pociąg towarowy wykoleił się. Sześć pustych wagonów odłączyło się od składu i uderzyło w filar podtrzymujący wiadukt. Konstrukcja nośna została uszkodzona, w wyniku czego całkowicie wyłączono z ruchu jeden pas jezdni na wiadukcie.


DALEJ WYJAŚNIAJĄ

Ponieważ do wypadku doszło ponad trzy miesiące temu, a do tej pory na wiadukcie nic się nie zmieniło, sprawdziliśmy, na jakim etapie jest postępowanie wyjaśniające zdarzenie oraz kiedy obiekt zostanie naprawiony.

Barbara Pióro z działającej przy resorcie infrastruktury i rozwoju Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych (PKBWK) poinformowała nas, że postępowanie wyjaśniające prowadzi zakładowa komisja kolejowa, a jej prace nadzorowane są przez PKBWK.

– Na wniosek przewodniczącego komisji kolejowej do przewodniczącego PKBWK, termin został przedłużony do końca października – poinformowała.


EKSPERTYZY
NADAL NIE MA

Z kolei Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik gdańskiego oddziału PKP PLK, poinformowała nas, że nadal trwa sporządzanie ekspertyzy w zakresie ustalenia zakresu uszkodzeń oraz sposobu ich naprawy. Zajmują się tym eksperci z Politechniki Gdańskiej.

– PKP Polskie Linie Kolejowe, w celu zabezpieczenia dalszej korozji wiaduktu i zapewnienia bezpieczeństwa, podpisały umowę z firmą Budimex, która obejmuje swoim zakresem wykonanie naprawy infrastruktury kolejowej i zabezpieczenie konstrukcji nośnej wiaduktu drogowego w miejscu uszkodzonego filara. Prace zostaną wykonane do końca tego roku – dodała Symonowicz-Ginter.

Gdy wspomniana ekspertyza będzie gotowa, naprawą wiaduktu zajmie się jego zarządca, czyli Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie (wiadukt leży w ciągu drogi wojewódzkiej).

Na wiadukcie z ruchu samochodów jest wyłączony cały jeden pas jezdni. Sytuacja zmieni się dopiero po całkowitej naprawie obiektu.


PIJANY KIEROWNIK,
LOKOMOTYWA ZARYŁA

Kilka dni przed wypadkiem pod wiaduktem doszło do innego incydentu na kolei. Nocą przy dworcu w Redakach (gm. Susz) wypadła z torów lokomotywa pociągu technicznego i zaryła w ziemię. Jego skład stanowiły wagony Przedsiębiorstwa Naprawy Infrastruktury, natomiast lokomotywa była własnością firmy Pol-Miedź Trans. Okazało się, że kierownik składu Maciej G. (49 l.) miał ponad 1,6 promila alkoholu w organizmie.

Postępowanie w sprawie tego zdarzenia zostało już zakończone. Jak poinformowała nas Barbara Pióro, komisja stwierdziła, że lokomotywa wykoleiła się, ponieważ „tabor nie zatrzymał się w miejscu wyznaczonym”. Kto jest tego winien i czy poniesie za to odpowiedzialność?

– Postępowanie prowadzone przez komisję nie obejmuje ustalania winy, ani odpowiedzialności – odpowiedziała. – Osoby związane ze zdarzeniem, na wniosek komisji kolejowej, zostały zatrudnione na innych stanowiskach, a konsekwencje wobec nich leżą w gestii pracodawcy.

Pióro dodała, że „zostały podjęte działania zmierzające do wyeliminowania zaistnienia podobnych zdarzeń, między innymi zmiana organizacji pracy manewrowej podczas robót inwestycyjnych”.

Do tematu wrócimy.

KRYSTIAN KNOBELZDORF




W odstępie kilku dni najpierw lokomotywa
pociągu technicznego wykoleiła się
przy stacji w Redakach i zaryła w ziemię...




...następnie wagony pociągu towarowego
wjeżdżającego na dworzec Iława Główna wykoleiły się
i uderzyły w filar wiaduktu drogowego




Od trzech miesięcy, z powodu uszkodzenia
konstrukcji nośnej wiaduktu, wyłączony z ruchu jest
jeden pas jezdni





Wiadukt zostanie naprawiony najwcześniej
za kilka miesięcy. Do tego czasu został zabezpieczony
konstrukcją wspierającą, a filar – metalową obejmą




  2014-11-05  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
129964506


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





wejście | jedynka Kuriera | CZYTAJ | opinie | CENNIK | ogłoszenia drobne | ogłoszenia modułowe | szukaj
FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2020 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.