Logo Kurier Iławski

wejście
jedynka Kuriera
CZYTAJ
opinie
CENNIK
ogłoszenia drobne
ogłoszenia modułowe
szukaj
FORUM

CZYTAJ
Obwodnica Nowego Miasta. Będzie poślizg
Burmistrz bezradny na hałas z „Leśnej”
Trzy lata temu obiecaliśmy, dziś wręczamy świadectwa
Albo tunel pod torami, albo stanie i czekanie
Kwaśniewski do Kopaczewskiego. Replika o blokadzie USC
Szpital. Nie działa poradnia medycyny paliatywnej
Wodne problemy z hydrantami
Kładka między Małym a Dużym Jeziorakiem zamknięta od 5 lat
Burmistrz zablokował w USC bezpłatne klepsydry
Problemy z dostępem do obiektów sportowych
Czy Iława jest gotowa do sezonu letniego?
Susz. Nowy dyrektor ośrodka kultury
Raport przedwakacyjny. Co Iława oferuje na sezon?
Mikołaj Grzywacz o pierwszych krokach w muzycznej branży
Iława. Zwolnienia podatkowe 2019
Szerszeń monstrum. Kolejna niespodzianka z Azji
Większy skład komisji rewizyjnej. Demokracja czy polityka?
Pokolenie wojny kontra powiat i „służba zdrowia”
Pokonała wirusa i urodziła zdrowe dziecko!
Epidemia. Czy młodzież korzysta z telefonu zaufania?
Więcej...

CZYTAJ

2011-01-19

Kontrowersyjna stacja paliw jednak będzie mogła powstać


Mimo protestów mieszkańców przy ul. Dąbrowskiego w Iławie, stacja paliw powstanie. W miejscu IZNS-u będą mieszkania lub markety, a przy nowym hotelu nad Jeziorakiem – apartamenty. Nie wszystkim zmiany się podobają: – Gdybyśmy je wprowadzili przed wyborami, wielu z nas już by tu nie siedziało! – grzmiał radny Dembek.


Mieczysław Hoffmann, twórca planu zagospodarowania przestrzennego Iławy, na sesji w ratuszu przedstawił radnym zmiany, jakie mogą być wprowadzone w każdej części miasta.

– Tworząc plan, kierowałem się jednym zdaniem: nie chodzi o twoją działkę, ale o miasto, w którym żyjesz – powiedział Hoffmann.


MIESZKAŃCY SĄ PRZECIW

Budowa stacji paliw na ulicy Dąbrowskiego (między marketami Intermarche i Bricomarche) znów wywołała dyskusję. Na sesji byli obecni przedstawiciele mieszkańców osiedla, którzy nie chcą, by obiekt powstał w tym miejscu. Jak powiedział sam projektant planu, lokalizacja sieciowej stacji benzynowej stała się „kością niezgody”.

– Wprowadzono w planie lokalizację małej stacji na ulicy Dąbrowskiego – powiedział Hoffmann. – Oznacza to, że będą tam maksimum 3 dystrybutory i zakaz sprzedaży gazu. Nie będzie tam też pawilonu handlowo-gastronomiczno-usługowego.

Magdalena Abramowicz i Adam Barwiński, przedstawiciele mieszkańców, wyjaśnili radnym jeszcze raz, że nie chcą w swojej okolicy stacji benzynowej, bo kiedy kupowali drogie działki na spokojnym osiedlu domków jednorodzinnych, nie było jej w planach. Poza tym jedyny dojazd do stacji prowadzić będzie ulicą Kajki, która jest wąska i będą się tworzyły korki.

– Popieram mieszkańców! – powiedział radny Eugeniusz Dembek. – Gdybyśmy wprowadzili te zmiany przed wyborami, wielu z nas już by tu nie siedziało.


BURMISTRZ TANKUJE W OSTRÓDZIE

Radna Anna Zakrzewska poprosiła burmistrza o przedstawienie swojego zdania.

– To radni zadecydują, czy stacja paliw powstanie w tym miejscu – oznajmił burmistrz Włodzimierz Ptasznik, który jednak na komisji przed sesją optował za powstaniem stacji, o czym pisaliśmy tydzień temu. – Mieszkam na ulicy Kochanowskiego i będę widział stację z okna. Nie będzie mi to przeszkadzało. Sam jeżdżę do Ostródy, by tankować na stacji Intermarche, bo paliwo jest tam tańsze niż w Iławie.

– Nigdy, choćby nie wiem, o ile było taniej, jako szef tego miasta nie tankowałbym w Ostródzie – wytknął burmistrzowi Dembek. – Pan nie powinien się w ogóle do tego przyznawać. Ja tankując wzmacniam rodzime podmioty.

– Rozumiem, że pan tankuje swój rower? – zapytał Ptasznik.
– Nie, ja też mam samochód! – odpowiedział Dembek, który na sesje do ratusza najczęściej dojeżdża rowerem.

Radni: Wojciech Szymański, Edward Bojko i Włodzimierz Harmaciński zwrócili jeszcze uwagę, że wąski wjazd ulicą Kajki – którędy droga wiedzie na osiedle i „dziką” plażę – będzie niebezpieczny.


CO Z WYSPĄ?

– Długo dyskutowałem z radnymi poprzedniej kadencji o tym, co zrobić z wyspą Wielka Żuława – powiedział Hoffmann. – Musimy zastanowić się, czy chcemy masowej turystyki czy czegoś z najwyższej półki. Najlepiej, gdyby powstał tu hotel o wysokim standardzie, który prowadziłby całoroczną działalność.

Według zmian w planie, na wyspę będzie można przejść lub dostać się samochodem, bo dopuszcza się budowę mostu, który będzie prowadził od strony wyjazdu z Iławy na Susz (tuż za przystanią statku-śmieciarki). W związku ze zmianami będą zlikwidowane domki kempingowe, które są na wyspie.

Jeśli chodzi o teren należący do IZNS – sporą połać ziemi między Lidlem przy ul. Kościuszki a ul. Grunwaldzką – i tu zmieniono zagospodarowanie. W miejscu tym będzie mogło powstać osiedle z budynkami wielorodzinnymi (do 5 kondygnacji) lub wielki obiekt handlowy.

Radni zadecydowali również, że wspólnoty mieszkaniowe nie będą mogły grodzić swoich posesji, jak zrobiła to np. wspólnota za starostwem – więcej na ten temat w kolejnym wydaniu „Kuriera”.


APARTAMENTY PRZY TIFFI

Radni godzinę przed sesją mieli możliwość przedyskutowania swoich wątpliwości z twórcą planu i wtedy to radny Ryszard Kabat dopytał, czy prócz Hotelu Grand Tiffi na ul. Dąbrowskiego, na tym terenie przewiduje się wybudowanie apartamentowców, o czym pisaliśmy przed tygodniem.

Wiceburmistrz Mariola Zdrojewska potwierdziła tę informację. Warto dodać, że tydzień temu w piśmie do naszej redakcji wiceburmistrz zapewniła, że apartamenty będą ściśle związaną z funkcjami hotelowymi kompleksu stawianego przez małżeństwo Małgorzaty i Krzysztofa Grabowskich, właścicieli odzieżowego koncernu TIFFI.

– Moim zdaniem na tę zmianę jest za wcześnie – stwierdził Kabat. – Najpierw inwestor powinien wybudować hotel, a potem dopiero powinniśmy mu zrobić przyjemność i pozwolić na budowanie apartamentowców. A tak to nie wiemy, czy skończy hotel i czy w tym czasie nie zacznie budować apartamentowców.


JAK GŁOSOWALI

Mimo opisanych kontrowersji i protestów wszystkie proponowane zmiany w planie miasta zostały przez radę zaakceptowane. Za ich wprowadzeniem opowiedziało się 13 radnych: Edward Bojko, Eugeniusz Chomik, Gerhard Drapiewski, Roman Groszkowski, Włodzimierz Harmaciński, Ryszard Kabat, Andrzej Lewandowski, Jolanta Michalewska, Elżbieta Prasek, Jerzy Sochacki, Roman Waruszewski, Zdzisław Wielgos i Lech Żendarski, zaś 5 było przeciw: Anna Zakrzewska, Eugeniusz Dembek, Roman Przybyła, Jerzy Ewertowski i Wiesław Burdyński.
W głosowaniu nie wzięli udziału radni: Andrzej Pankowski (nieobecny na całej sesji) oraz Robert Zbysław i Wojciech Szymański (nieobecni podczas głosowania).

NATALIA ŻURALSKA



Przed sesją radny Ryszard Kabat zagorzale
dyskutował o planie zagospodarowania przestrzennego
miasta z jego twórcą Mieczysławem Hoffmanem



Podczas sesji mapy z planem
zagospodarowania miasta wyświetlono na ścianie



Magdalena Abramowicz (od prawej) i Adam Barwiński,
przedstawiciele mieszkańców okolic marketów
Intermarche i Bricomarche, jeszcze raz tłumaczyli radnym,
dlaczego nie chcą koło siebie stacji paliw. Bez skutku



– Nigdy jako szef tego miasta nie tankowałbym w Ostródzie
– wytknął burmistrzowi radny Eugeniusz Dembek.
– Ja tankując wzmacniam rodzime podmioty



– Rozumiem, że pan tankuje swój rower?
– odbił piłeczkę Dembkowi burmistrz Włodzimierz Ptasznik

  2011-01-19  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
129964532


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





wejście | jedynka Kuriera | CZYTAJ | opinie | CENNIK | ogłoszenia drobne | ogłoszenia modułowe | szukaj
FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2020 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.