Logo Kurier Iławski

wejście
jedynka Kuriera
CZYTAJ
opinie
CENNIK
ogłoszenia drobne
ogłoszenia modułowe
szukaj
FORUM

CZYTAJ
Internet. Oszuści coraz bardziej cwani
Woźnicki rozmawia z kierowcami (styczeń)
Molestowany przez księdza żąda odszkodowania od biskupa
Przyroda. Leśne pomniki chronione
Przedsiębiorcy czują się skrzywdzeni podwyżkami podatków
Gmina wiejska Iława. Bezpieczny plan wydatków na 2020 rok
Miasto Iława. Lotnicza majówka wykreślona z budżetu
Kocioł gazowy alternatywą dla „kopciucha”
Nie dzwoń i nie ściemniaj policji
Woźnicki rozmawia z kierowcami (grudzień)
Fortuna za życie dziecka
Starosta powiatu zlekceważył jubileusz 35-lecia OPZZ
Wykładowca z Iławy został sędzią Trybunału Konstytucyjnego
Trochę „Dżemu” dla Martyny Wyżlic
Czy droga ekspresowa S5 na pewno przez Iławę?
Woźnicki rozmawia z kierowcami (listopad)
Biblioteka. Audyt wykazał nieprawidłowości finansowe
Jak uczcić pamięć nienarodzonych dzieci?
Hartowanie niemowlaka jesienią: werandowanie
Dobre okno potrafi utrzymać ciepło
Więcej...

CZYTAJ

2017-12-13

Dariusz Woźnicki: Masz turbinę? Uważaj na olej!


Zimny silnik słabo toleruje mocne wciskanie „gazu”. Niestety większość kierowców mylnie utożsamia temperaturę wskaźnika chłodnicy z temperaturą oleju silnikowego, a to właśnie ona, wraz z odpowiednio dobranym olejem, gwarantuje układowi odpowiednie smarowanie – zwraca uwagę DARIUSZ WOŹNICKI, autoryzowany partner sieci ProfiAuto na Iławę i region.

W pojazdach z turbodoładowaniem tradycyjny olej silnikowy smaruje również łożyska wirnika turbiny. W mroźne dni zbyt gęsty olej szybko nie dociera więc do wszystkich zakamarków.

Idealna temperatura pracy oleju to około 100 st. C. Pokonując krótkie dystanse w mieście, w szczególności w niskich temperaturach, olej często nie osiąga swojej wskazanej temperatury roboczej. Forsując nadmiernie silnik doprowadzamy do nadmiernego zużycia jednostki.

O ile zmiany wewnątrz silnika zauważalne mogą być po kilku latach eksploatacji, o tyle turbina, która wrażliwa jest na zaburzenia smarowania, da o sobie znać dużo wcześniej.

Problem polega na tym, że większość samochodów nie ma wskaźnika temperatury oleju, dlatego w chłodne dni nie należy nierozgrzanym samochodem gwałtownie przyspieszać.

Olej osiąga mniej więcej temperaturę roboczą x2 dłużej niż optymalne wskazania płynu chłodniczego. Ten czas nie należy wiec do krótkich. Dojeżdżając do pracy w mroźne dni nieraz ledwo udaje nam się osiągnąć optymalną temperaturą pracy silnika!

opracowanie dla ProfiAuto:
JAROSŁAW SYNOWIEC








  2017-12-13  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
127141248


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





wejście | jedynka Kuriera | CZYTAJ | opinie | CENNIK | ogłoszenia drobne | ogłoszenia modułowe | szukaj
FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2020 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.