Logo Kurier Iławski

wejście
jedynka Kuriera
CZYTAJ
opinie
CENNIK
ogłoszenia drobne
ogłoszenia modułowe
szukaj
FORUM

CZYTAJ
Obwodnica Nowego Miasta. Będzie poślizg
Burmistrz bezradny na hałas z „Leśnej”
Trzy lata temu obiecaliśmy, dziś wręczamy świadectwa
Albo tunel pod torami, albo stanie i czekanie
Kwaśniewski do Kopaczewskiego. Replika o blokadzie USC
Szpital. Nie działa poradnia medycyny paliatywnej
Wodne problemy z hydrantami
Kładka między Małym a Dużym Jeziorakiem zamknięta od 5 lat
Burmistrz zablokował w USC bezpłatne klepsydry
Problemy z dostępem do obiektów sportowych
Czy Iława jest gotowa do sezonu letniego?
Susz. Nowy dyrektor ośrodka kultury
Raport przedwakacyjny. Co Iława oferuje na sezon?
Mikołaj Grzywacz o pierwszych krokach w muzycznej branży
Iława. Zwolnienia podatkowe 2019
Szerszeń monstrum. Kolejna niespodzianka z Azji
Większy skład komisji rewizyjnej. Demokracja czy polityka?
Pokolenie wojny kontra powiat i „służba zdrowia”
Pokonała wirusa i urodziła zdrowe dziecko!
Epidemia. Czy młodzież korzysta z telefonu zaufania?
Więcej...

CZYTAJ

2017-12-13

Dariusz Woźnicki: Masz turbinę? Uważaj na olej!


Zimny silnik słabo toleruje mocne wciskanie „gazu”. Niestety większość kierowców mylnie utożsamia temperaturę wskaźnika chłodnicy z temperaturą oleju silnikowego, a to właśnie ona, wraz z odpowiednio dobranym olejem, gwarantuje układowi odpowiednie smarowanie – zwraca uwagę DARIUSZ WOŹNICKI, autoryzowany partner sieci ProfiAuto na Iławę i region.

W pojazdach z turbodoładowaniem tradycyjny olej silnikowy smaruje również łożyska wirnika turbiny. W mroźne dni zbyt gęsty olej szybko nie dociera więc do wszystkich zakamarków.

Idealna temperatura pracy oleju to około 100 st. C. Pokonując krótkie dystanse w mieście, w szczególności w niskich temperaturach, olej często nie osiąga swojej wskazanej temperatury roboczej. Forsując nadmiernie silnik doprowadzamy do nadmiernego zużycia jednostki.

O ile zmiany wewnątrz silnika zauważalne mogą być po kilku latach eksploatacji, o tyle turbina, która wrażliwa jest na zaburzenia smarowania, da o sobie znać dużo wcześniej.

Problem polega na tym, że większość samochodów nie ma wskaźnika temperatury oleju, dlatego w chłodne dni nie należy nierozgrzanym samochodem gwałtownie przyspieszać.

Olej osiąga mniej więcej temperaturę roboczą x2 dłużej niż optymalne wskazania płynu chłodniczego. Ten czas nie należy wiec do krótkich. Dojeżdżając do pracy w mroźne dni nieraz ledwo udaje nam się osiągnąć optymalną temperaturą pracy silnika!

opracowanie dla ProfiAuto:
JAROSŁAW SYNOWIEC








  2017-12-13  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
129981702


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





wejście | jedynka Kuriera | CZYTAJ | opinie | CENNIK | ogłoszenia drobne | ogłoszenia modułowe | szukaj
FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2020 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.