Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Adam Żyliński dementuje plotki: Nigdzie się nie wybieram
Remont wiaduktu: Toniemy w korkach
Dojechali na wstecznym
Leśna Banda!
Burmistrz milioner
Szatan w rękach aniołów
Skarga na szpital. Pytania bez odpowiedzi
Potwór i morderca spod matki serca
Morderstwo przy tartaku
Mąż Niemiec nie jest zły!
Czy Jeziorak odpędza burze?
PSL chce zniesienia dwukadencyjności w gminach
Burmistrz bez zaufania
Śmierć za 10 tysięcy złotych
3-latek odnaleziony na mokradłach w lesie!
Seks pod balkonem
Szok! U denstysty NFZ już nie pomoże!
Z maczetą na księdza
Nowa szefowa rady miejskiej
Dogrywka: Trzaskowski kontra Nawrocki
Więcej...

2017-12-13

Dariusz Woźnicki: Masz turbinę? Uważaj na olej!


Zimny silnik słabo toleruje mocne wciskanie „gazu”. Niestety większość kierowców mylnie utożsamia temperaturę wskaźnika chłodnicy z temperaturą oleju silnikowego, a to właśnie ona, wraz z odpowiednio dobranym olejem, gwarantuje układowi odpowiednie smarowanie – zwraca uwagę DARIUSZ WOŹNICKI, autoryzowany partner sieci ProfiAuto na Iławę i region.

W pojazdach z turbodoładowaniem tradycyjny olej silnikowy smaruje również łożyska wirnika turbiny. W mroźne dni zbyt gęsty olej szybko nie dociera więc do wszystkich zakamarków.

Idealna temperatura pracy oleju to około 100 st. C. Pokonując krótkie dystanse w mieście, w szczególności w niskich temperaturach, olej często nie osiąga swojej wskazanej temperatury roboczej. Forsując nadmiernie silnik doprowadzamy do nadmiernego zużycia jednostki.

O ile zmiany wewnątrz silnika zauważalne mogą być po kilku latach eksploatacji, o tyle turbina, która wrażliwa jest na zaburzenia smarowania, da o sobie znać dużo wcześniej.

Problem polega na tym, że większość samochodów nie ma wskaźnika temperatury oleju, dlatego w chłodne dni nie należy nierozgrzanym samochodem gwałtownie przyspieszać.

Olej osiąga mniej więcej temperaturę roboczą x2 dłużej niż optymalne wskazania płynu chłodniczego. Ten czas nie należy wiec do krótkich. Dojeżdżając do pracy w mroźne dni nieraz ledwo udaje nam się osiągnąć optymalną temperaturą pracy silnika!

opracowanie dla ProfiAuto:
JAROSŁAW SYNOWIEC








  2017-12-13  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
116085930



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
ogloszenia@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Stopka | Wyszukiwarka
FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2025 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.