Logo Kurier Iławski

Pierwsza strona
INFORMACJE
Opinie
Kurier Zdrowia i Urody
Papierosy
CENNIK MODUŁOWY
Ogłoszenia drobne
Ogłoszenia modułowe
Stopka
Wyszukiwarka
FORUM

INFORMACJE
Jak trwoga to do... piwnicy
Nie daj się oszukać!
Zbudują wojskowy radar radiolokacyjny
Pierwsza taka operacja
Do studzienki mógł wpaść człowiek!
Jakie komitety wystartują w wyborach?
Wilki rozszarpały psy domowe na oczach dziecka
Radna Ewa Jackowska: Czuję się oszukana!
Leczyła duszę i ciało. Anna Betley-Duda
Urodziła na klatce schodowej
Film „Na żelaznej drodze: 150 lat kolejowej Iławy”
Strajk w markecie Kaufland
Atak wilka na dzieci
Historyczne nominacje rządowe dla naszych z regionu
Budowa zabrała młode życie
Szokujący incydent w Szkole Podstawowej nr 1
Burmistrz jednak podnosi podatki
Tragedia w fabryce Szynaka. Zabiła go rutyna? Brak nadzoru?
Napisała ciąg dalszy „Znachora”
Zakaz wejścia na internę szpitala
Więcej...

2019-03-13

Woźnicki rozmawia z kierowcami (marzec)



KIEDY OPONY NA LETNIE?

Uwzględniając ostatnie anomalie pogodowe trudno o jednoznaczną odpowiedź. Powszechnie przyjęto, że opony letnie należy zakładać, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Prognozy długoterminowe podpowiadają wartości nawet wyższe. Problem w tym, że mamy przełom lutego i marca i jeszcze wszystko może się zdarzyć. Pamiętacie? W roku 2013 Wielkanoc obchodziliśmy w mocno zimowych warunkach, a był to przełom marca i kwietnia. Dlatego warto poczekać aż pogoda się ustabilizuje i dopiero wtedy zmienić opony.







MYCIE SAMEMU, MYCIE!

Idzie wiosna, a wraz z nią posezonowe pucowanie samochodu. Widać to chociażby po kolejkach na myjniach bezdotykowych. Zauważyliśmy, że większość kierowców nieprawidłowo myje samochód.

Jakie błędy najczęściej są najczęściej popełniane?

* mycie samochodu od góry do dołu, a nie odwrotnie. Tym samym woda z środkiem czyszczącym na dachu już nam zasycha zamiast spływać swobodnie po karoserii. Z góry do dołu spłukujemy natomiast samochód po myciu zasadniczym.
* trzymanie lancy zbyt blisko karoserii. Łatwo w ten sposób uszkodzić lakier, pozrywać emblematy lub zniszczyć chłodnicę.
* nie wypłukujemy w pojemniku szczotki. W ten sposób drobiny brudu pozostawione po poprzedniku mogą porysować lakier, ponieważ niektórzy kierowcy szczotką myją koła, podwozie, a nawet komorę silnika.







CZY KOLOR AUTA MA ZNACZENIE?

Z zasady to kobiety zwracają uwagę na kolor samochodu. Mężczyzn bardziej interesuje silnik, właściwości jezdne i poziom wyposażenia. Wbrew pozorom kolor auta ma większe znaczenie niż mogłoby się wydawać.

Kto jest właścicielem samochodu? Lakier czarny i biały perłowy podkreślają prestiż samochodu. Kolor czerwony i żółty kojarzą się ze sportem, zdradzając wyścigowe aspiracje właścicieli lubiących zwracać na siebie uwagę. Odcienie czyste, na przykład zielony albo ciemny niebiesko-zielony sygnalizują, że mamy do czynienia z człowiekiem przywiązującym wagę do walorów estetycznych. Barwy ostre i wyraziste bardziej niż odcienie stonowane narażają samochód na kradzież.

Kolor to nie tylko wizerunek. Srebrny i czarny to ulubione kolory Polaków. Stanowią ponad 40% samochodowego rynku. Oba znajdują się jednak po drugiej stroni barykady jeśli chodzi o pielęgnację i utrzymanie w czystości.

Kolor czarny świetnie wygląda, gdy jest nowy lub po dogłębnej korekcie lakieru. Jest jednak bardzo wymagający. Każde mycie, unoszące się w powietrzu drobinki piasku czy kurz na karoserii zostawiają mikrozarysowania na wierzchniej warstwie lakieru (clear), które na czarnym tle są mocno widoczne. Podobnie sprawa wygląda z mikrouszkodzeniami powstałymi od wyrzucanych spod kół kamyków, które wybijają w lakierze tysiące białych mikropunkcików. Po myciu na ciemnej powłoce uwidaczniają się zacieki, a pod słońcem zauważyć można nieprzyjemne dla oka hologramy.

Lakier srebrny jest mniej wymagający. Te same rysy i uszkodzenia na jasnym samochodzie giną w natłoku innych uszkodzeń. Mniej widoczne są również zacieki powstałe podczas mycia. Problemy pojawiają się jednak w przypadku napraw blacharskich. Srebrny metalik gorzej rozlewa się na lakierowanych elementach. W zależności od kąta patrzenia i padania światła, naprawiany element inaczej wygląda. Łatwiej rozpoznać ingerencję lakiernika, któremu niezwykle trudno jest podrobić fabryczne lakierowanie.

Podsumowując. Jeśli nie jesteś entuzjastą samochodowych kosmetyków i przesadnym pedantem, wybór ciemnego lakieru nie jest dobrym pomysłem. Tutaj z pewnością sprawdzą się lakiery jaśniejsze. Po wizycie w myjni najczęściej nie wymagają dodatkowej pielęgnacji.







PISZCZĄCY PASEK ALTERNATORA

Hałasujący pasek alternatora to jedna z najczęstszych usterek zgłaszanych zimą przez kierujących. Pod wpływem warunków atmosferycznych, wahań temperatury i wilgotności swoją przyczepność zmieniają koła pasowe. Innymi słowy pasek wielorowkowy piszczy, ponieważ się ślizga. Piszczący pasek obniża sprawność alternatora i tym samym akumulator będzie niedoładowywany, a sam pasek dużo szybciej się zużywa. W ekstremalnych sytuacjach zerwie się w najmniej oczekiwanym momencie.

Co należy zrobić? Przede wszystkim należy sprawdzić naciągnięcie (nie może być zbyt luźny, ale również za mocno napięty). Jeśli po regulacji piszczenie nie ustępuje, należy wymienić pasek i sprawdzić stan kół pasowych. Zbyt mocno zużyte spowodują, że wymiana paska nie pomoże na długo. Podobnie jak zastosowanie środków smarnych do poprawy przyczepności. Z reguły tego typu działania mają charakter jedynie doraźny.







FOLIA DLA SZPANU?

Tak już jest. W Polsce oklejanie samochodu przeprowadza się głównie ze względów wizualnych. Na zachodzie bardzo modne jest używanie bezbarwnych folii w celu ochrony przed uszkodzeniami. Jest to alternatywa dla powłok kwarcowych i ceramicznych. Zabieg jest jednak dość drogi. Oklejenie całego samochodu może kosztować nawet 10 tys. zł. Oklejenie zderzaka, maski, reflektorów, lusterek i wnęki klamek kosztuje od 2500 do 5000 złotych.

Oklejanie jest najskuteczniejszą metodą walki z odpryskami i zarysowaniami lakieru powstałymi w trakcie eksploatacji. Warstwa jest niewidoczna i bardzo wytrzymała. Producenci dają na okleinę 10-letnią gwarancję.

Po co nakładać warstwy zabezpieczające? Od pewnego czasu lakiery samochodów nie są wystarczająco twarde i odporne na zarysowania, odpryski czy warunki środowiskowe. W efekcie lakier nowego samochodu po kilkunastu miesiącach traci swój blask.


* * *


Macie swoje inne przemyślenia?
O czymś jeszcze zapomnieliśmy?
O czym warto pogadać?
Podpowiadajcie, zaglądajcie.
Porozmawiamy, pomożemy: Auto-Części-Woźnicki.

dla ProfiAuto opracowanie:
JAROSŁAW SYNOWIEC





  2019-03-13  

Z komentarzami zapraszamy na forum
Wróć   Góra strony
102491428



REDAKCJA:
redakcja@kurier-ilawski.pl


Zaproszenia: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl






Pierwsza strona | INFORMACJE | Opinie | Kurier Zdrowia i Urody | Papierosy | CENNIK MODUŁOWY | Ogłoszenia drobne | Ogłoszenia modułowe
Stopka | Wyszukiwarka | FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2024 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.