Logo Kurier Iławski

wejście
jedynka Kuriera
CZYTAJ
opinie
CENNIK
ogłoszenia drobne
ogłoszenia modułowe
szukaj
FORUM

CZYTAJ
Obwodnica Nowego Miasta. Będzie poślizg
Burmistrz bezradny na hałas z „Leśnej”
Trzy lata temu obiecaliśmy, dziś wręczamy świadectwa
Albo tunel pod torami, albo stanie i czekanie
Kwaśniewski do Kopaczewskiego. Replika o blokadzie USC
Szpital. Nie działa poradnia medycyny paliatywnej
Wodne problemy z hydrantami
Kładka między Małym a Dużym Jeziorakiem zamknięta od 5 lat
Burmistrz zablokował w USC bezpłatne klepsydry
Problemy z dostępem do obiektów sportowych
Czy Iława jest gotowa do sezonu letniego?
Susz. Nowy dyrektor ośrodka kultury
Raport przedwakacyjny. Co Iława oferuje na sezon?
Mikołaj Grzywacz o pierwszych krokach w muzycznej branży
Iława. Zwolnienia podatkowe 2019
Szerszeń monstrum. Kolejna niespodzianka z Azji
Większy skład komisji rewizyjnej. Demokracja czy polityka?
Pokolenie wojny kontra powiat i „służba zdrowia”
Pokonała wirusa i urodziła zdrowe dziecko!
Epidemia. Czy młodzież korzysta z telefonu zaufania?
Więcej...

CZYTAJ

2010-09-08

Reklamacja u jubilera


Kupiła pierścionek za ponad 600 złotych, a za naprawę dała kolejne 250. Uważa, że jubiler nie ma jasno ustalonych cen napraw i tego, co obejmuje gwarancja. Sprzedawca odpiera zarzuty.


Lidia Kapuścińska z Franciszkowa (gm. Iława) w lutym kupiła pierścionek w salonie jubilerskim Jana i Krzysztofa Krajewskich na Starym Mieście w Iławie.

– Kosztował 628 złotych – mówi klientka. – A ja przez te 7 miesięcy dołożyłam do interesu kolejne 250 złotych. Wszystko na naprawę oczka, które ciągle wypadało.

Kobieta już po tygodniu od zakupu zaniosła pierścionek do naprawy. Wkrótce potem do kolejnej – i tak 5 razy. Płaciła za każdą naprawę od 25 do 100 zł.

– Sprzedawca nie dał mi paragonu ani przy zakupie, ani przy naprawach, dopiero przy ostatniej upomniałam się o dowód zapłaty – dodaje wzburzona Kapuścińska. – Nie mają tam stałego cennika ani jasnych zasad, co obejmuje gwarancja, a czego nie.

Z taką opinią nie zgadza się współwłaściciel sklepu.

– Cennik jest dostępny dla wszystkich klientów i wisi w sklepie – pokazuje wywieszkę Jan Krajewski. – Paragony wydajemy zawsze, za to klienci nie zawsze je z lady zabierają. A co do gwarancji, to na pierścionki obowiązuje ona 6 miesięcy pod warunkiem, że nie ulegną uszkodzeniom mechanicznym.

Jubiler przypomina sobie, że w przypadku Kapuścińskiej właśnie o uszkodzenia mechaniczne chodziło.

– Ułamały się łapki przytrzymujące kamień, a nietrudno je czymś zahaczyć, o sweter czy mebel – dodaje właściciel salonu. – W takim przypadku o naprawie gwarancyjnej nie może być mowy. A że naprawa kosztuje drogo? No cóż, często dokładamy złota, a ono kosztuje.

Czy jednak możliwe, by klientka notorycznie zahaczała pierścionkiem, niszcząc go i narażając się na kolejne koszty napraw? Kobieta o radę poprosiła Wojciecha Mówińskiego, rzecznika praw konsumenta w iławskim starostwie.

– Dowiedziałam się, że musiałabym sprzedawcy udowodnić, że towar już w momencie zakupu był wadliwy – dodaje Kapuścińska. – Teraz więc już zostało tylko moje słowo przeciwko słowu sprzedawcy.

JUSTYNA JASKÓLSKA




Jan Krajewski, współwłaściciel salonu jubilerskiego zapewnia, że cennik usług jest dostępny dla klientów




W pierścionku za każdym razem stwierdzano ułamanie łapek przytrzymujących kamień – a to jest traktowane jak uszkodzenie mechaniczne i nie podlega gwarancji

  2010-09-08  

Z komentarzami zapraszamy
na moderowane FORUM
Wróć   Góra strony
129980549


Biuro Ogłoszeń Drobnych:
drobne@kurier-ilawski.pl


Biuro Reklamy:
reklama@kurier-ilawski.pl


Zapowiedzi: co, gdzie, kiedy?
informator@kurier-ilawski.pl


Kronika Towarzyska:
kronika@kurier-ilawski.pl


Redakcja:
redakcja@kurier-ilawski.pl





wejście | jedynka Kuriera | CZYTAJ | opinie | CENNIK | ogłoszenia drobne | ogłoszenia modułowe | szukaj
FORUM | 
E-mail: redakcja@kurier-ilawski.pl, reklama@kurier-ilawski.pl, ogloszenia@kurier-ilawski.pl
Copyright © 2001-2020 - Kurier Iławski. Wszystkie prawa zastrzeżone.